MIN FÖDELSEDAG

WIHOOOO idag är det min sjuttonde födelsedag! jag är alltså ÄNTLIGEN sjutton år. borde passa på att lyssna på veronica maggios låt 17 år så jag får in den rätta stämningen hehe. men åh va mysigt det är att fylla år! jag blev uppvaktad igår av min finaste familj (eftersom att INGEN skulle vara hemma i lämplig tid att fira mig imorgon, lämplig tid är INTE före klockan 6 på morgonen) men i alla fall så uppvaktades jag igår med finfina paket, mumsig tårta och skönsång av min älskade lillebror (han är seriöst ett sånggeni). det var verkligen MYSIGT. tack för det. men för känslans skull så ville jag ändå få frukost på sängen och sång på morgonen på min RIKTIGA födelsedag. så i morse klockan 6 (inte ok) så kom mamma, pappa och cornelia och sjöng för mig med frukost på sängen. william hade skickat sin grattishälsning från sin säng för att han inte hade orkat gå upp. den lilla slökorven. SÅ jag fick min sång och sen kunde jag gott sova vidare till en mer mänsklig tid.
.
så nu har jag precis ätit världens mysigaste och godaste födelsedagsfrukost, bestående av nybakat bröd, kesoplättar fyllda med kardemumma, äpplen och kanel och blåbär och hallon till, rostade nötter, chai-te och ett glas juice! perfekti kombination med ett avsnitt av gossip girl och lite läsning ur en av födelsedagspresenterna jag fick romantiska hem & inspiration i vitt. perfekt helt enkelt.
.
kopplingen till USA och utbytesåret blir ju tydligt här. jag kommer alltså att fira den kanske viktigaste födelsedagen BORTA från mitt kära hem. i ett annat land där 18-årsdagen INTE är en stor grej alls. där är det bara sweet 16 som gäller. så det kommer ju vara lite tråkigt MEN man får väl bita ihop och som min älskade mamma brukar säga putsa morrhåren om det blir jobbigt och ha kul ändå. det kommer ju hur som helst bli helt underbart.
.
nu ska jag fortsätta mysa runt i min underbara säng. jag har saknat den SÅ efter min lååååånga vistelse i frankrike och stockholm. jag kanske skriver något om det senare. men sen kanske jag också tar tag i mitt liv och gör något vettigt idag. eller förresten. varför då? det är ju ändå min födelsedag.
.
XOXO
(jag måste göra som min kära vän maja gör, med mellanrummen alltså, utan prickar inga mellanrum, så TACK maja för det hehe)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0