glad alla hjärtans dag mina vänner.


GLAD ALLA HJÄRTANS DAG ALLA som är kära. absolut inte kära. alla singlar. alla par. alla gifta och alla ogifta. alla som är på g och alla andra som inte är på g utan lever ett liv utan problem. glad alla hjärtans dag alla som sörjer över att vara singel och alla de som tycker att vara singel är det bästa som finns. glad alla hjärtans dag till de som sörjer över att vara ett par (DÅ kanske man i för sig borde tänka över sin situation) MEN OCKSÅ glad alla hjärtans dag till alla lyckliga par där ute. ät mycket geléhjärtan idag. själv har jag inte ätit ett enda. glad alla hjärtans dag i alla fall.
.
MEN igår bakade jag i alla fall. jag bestämde mig till slut OCH det blev citronmuffins med vita chokladbitar och hallofrosting på. TANKEN var och tanken came true och det liknande SÅ mycket citronpajen med hallonmaräng på och det var verkligen helt okej. så otroligt gott. MEN den där dumma frostingen rann väldigt mycket. det KAN ju i för sig bero på att jag inte hade the right amount of philadelphiaost hemma. MEN det blev gott ändå i alla fall. OCH söta blev de ju! :)
.
CITRONMUFFINS
3 ägg
2,5 dl socker
1 tsk vaniljsocker
50 g smör
1 dl mjölk
3,5 dl vetemjöl
3 tsk bakpulver
skal och saft av en citron
.
gör så här
1. Sätt ugnen på 175 grader varmluft om du vill göra stora muffins, och 200 grader varmluft om du vill göra små.
2. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker poröst.
3. Smält smöret och rör i mjölken, blanda det med äggsmeten.
4. Blanda vetemjöl och bakpulver och vänd försiktigt ner det i smeten.
5. Rör i skal och saft av citron.
6. Fyll muffinsformarna och grädda i mitten av ugnen cirka 20 minuter.
.
HALLONFROSTING

300 g naturell färskost philadelphia
2 dl florsocker
1 st citron, rivet skal och saft
2 dl hallon, färska/ frysta
.
gör så här
1. Vispa färskost, florsocker och citronskal kraftigt.
2. Blanda i citronsaft och 2 dl hallon.
3. Bred över muffinsen.
4. Dekorera med ett hallon.

XOXO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0