mumsfillibabba.


KANELKNÄCKEBRÖD
.
20 g jäst
4 dl vatten
1 msk honung
1 tsk havssalt
1/2 – 1 msk kanel
3 dl grovt rågmjöl
4 dl vetemjöl
.
gör så här:
1. Rör ut jästen i vattnet och tillsätt honung, salt och kanel.
2. Arbeta i rågmjölet och vetemjölet.
3. Låt jäsa under duk en timme.
4. Dela degen i åtta delar och kavla ut till tunna kakor. Vid utbakningen behövs rejält med extra vetemjöl – så snåla inte med det. Man kan med fördel använda en rutmönstrad kavel på slutet för att få fint mönster, eller nagga kakorna med en gaffel.
5. Grädda på mjölad plåt i 200 grader i cirka 10-15 minuter. Kakorna ska bli hårda men inte för bruna.
6. Låt svalna på galler. Bryt i bitar.
.

idag bakade jag knäckebröd med kanelsmak. eeeeh. vARFÖR liksom? jag har ingen aning. MEN det var i alla fall gott!!! och det var jätteenkelt för det behövde inte alls bli fint eller nånting. man kunde misslyckas hur mycket som helst när man kavlade ut dem. hehe. JUST DET. sen idag så hihi ... da-da-da-du-dum-dum-dum-duuuuuuum ... jag har en överraskning. HEHE. vi har .. HEHEH jag visar det imorgon. hheheheh. det är MYSIGT i alla fall! :D :D :D nu ska jag sovaaaaaaaaaaaa.
.
XOXO



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0