today's breakfast.

alltså jag har fått ett jättekonstigt craving för jordnötssmör på en macka med banan. det är helt och hållet min vän majas fel för att hon introducerade mig i denna goda blandning. MEN vi har aldrig jordnötssmör hemma.jag gjorde ett EGET jordnötssmör. FÖR ÖVRIGT så är låter peanut butter SÅ mycket finare än jordnötssmör. det var i alla fall GOTT. och även om banan låter konstigt och ser konstigt ut så ÄR det gott. jag looovar! ;) det är verkligen mycket godare än att ha sylt på!!!
HOMEMADE PEANUT BUTTER
2 dl saltade och rostade jordnötter
3-6 tsk rapsolja
.
gör så här
1. Mixa bara runt allting i en mixer eller med en mixerstav eller vad som helst tills det blir smooth. (VAD heter det på svenska????)
2. Bred det på en macka, skiva banan och lägg på och ÄT.
.
XOXO

Kommentarer
Postat av: maja

SMART ATT GÖRA EGEN PEANUT BUTTER! det såg ju asgott ut!

men bajs nu ljuger jag ju bara för mig själv igen. SOM om jag kommer göra egen peanut butter...

2010-01-17 @ 08:36:13
URL: http://majafjell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0