chocolatechipnutbrownies.

Alltså ska ni baka något chokladigt och gott så ska ni baka DETTAAAAA. Kanske världens godaste brownies!!! Jag gjorde de här en dag på Gotland och så åt vi dem till efterrätt tror jag. Senare åt jag och min vän Carro dessa till frukost en annan dag. Gott.

KAKAN
350 gram smör
6 dl strösocker
3 dl kakao
1 dl ljus sirap
1/2 tsk salt
6 ekologiska ägg
3 dl vetemjöl
400 gram vit eller ljus choklad
400 gram valfria nötter (jag använde cashew- och pistagenötter).


gör så här
1.
Sätt ugnen på 175 grader.
2. Vispa smör oh strösocker vitt och krämigt.
3. Rör ner kakao, sirap och salt.
4. Rör i ett ägg i taget och vänd sist ner vetemjölet i smeten.
5. Hacka chokladen grovt och vänd ner den och hela nötter i smeten.
6. Lägg ett bakplåtspapper i bottnen av en ugnsplåt med kant och fyll med smet.
7. Grädda kakam i mitten av ugnen i 10-15 minuter. Prova med en sticka, den ska vara lite kladdig.
8. Låt kakan svalna.
.
FUDGE GLAZE
3 dl vispgrädder
1 dl mjölk
1 dl ljus sirap
1 tsk malen ingefära
400 gram mörk choklad
.
gör så här
1. Koka upp vispgrädder, mjölk, sirap och malen ingefära. Ta av kastrullen från värmen.
2. Finhacka cokladen och blanda den med den varma gräddmjölken så att chokladen smälter.
3. Bred ut glasyren över kakan, strö över nötter och låt den stelna i klen. Skär sedan kakan i rutor.

PROVA PROVA PROVA PROVA!!!

 


Kommentarer
Postat av: mums_92

verkligen. VÄRLDENS GODASTE!! puuuuuuuuuuusssssssssssssssssssssssssssssssss

2010-07-27 @ 17:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0