paketfrånvärdfamiljen.


ALLTSÅ ÅÅH!!! Kolla vilken OTROLIGT söt värdfamilj jag har fått! Jag fick ett PAKET av dem idag med en MASSA grejer från Maine. Eller alltså det här var grejer till både mig och familjen! Vi fick en special-superunik-blåbärssylt. För DET har jag ju aldrig smakat förut. Ett konstigt grytunderlägg som det var ... BLÅBÄR på och den skulle LUKTA blåbär. Vi funderade dock på att slänga den men det kändes så elakt så vi stängde in den i en påse för att den luktade så fruktansvärt. Sen fick vi en kortlek med Maine på och lite saker som tydligen skulle känneteckna Maine. ÄLGAR till exempel. Vad HÄNDER??? Sen jag fick jag en almanacka från Brewer High School. Den var kanske den fulaste almanackan jag sett MEN det var i alla fall saker om skolan där i SÅ. Sen. Ser ni den där koppen nedanför? Alltså FRÅGAN ÄR vem i hela friden som köper en sån där mugg i annat syfte än ett turistaktigt syfte? För det är ju seriöst inte vackert. Och sen fick vi maple syrup också, som tydligen Maine också är känt för. Och mitt estetiska jag GRÅTER då jag ser den där plastflaskan den är i. Jag ska verkligen så fort som möjligt göra american pancakes och äta med det där! MUMS. MEEEEEEEEEEEEEN alltså jag är så HIMLA GLAD föööör alltså det är så himla FINT bara!!! Jag fattar inte att de faktiskt SKICKADE ett paket från USA till mig. Så himla snällt! Åh jag kan inte sluta le!!! :D :D :D :D

Här är kortet de skickade. SÅ MYSIGAAA! Hi, greetings from Maine! We wanted to send you and your family a few things from our state. Maine is known for its blueberries and also maple syrup. Hope you like them. We put in a planner from the school so you could see a few things about the school as well. We included teeshirts for you and your family and also for your best friend! Thought you migh enjouy looking at the brouchures to see what the area is like. Love to you all. Tom, Cathy & Ethan. Alltså så otroligt fina. Och alltså. I broschyrerna som de skickade med så ser man hur landskapet ser ut och alltså HEJ SVERIGE! Lupiner, älgar och blåbär. Awesome.

JUST DET. De skickade med SEX STYCKEN TRÖJOR också. En till varje familjemedlem och en till min bästa vän också skrev de i ett litet kort. SÅ HIMLA SÖTA DE ÄR!!!

Nu ska jag minsann fortsätta att plugga. Jag skippade dansen idag till och med för att jag behövde plugga. :( Skolan tar bokstavligt talat död på mig. Skönt. Älskar det. MEN NU ÄR JAG ÄNDÅ glad i alla fall för att jag fick ett paket! Så otroligt rättvist. OCH imorgon ska jag på informationsmöte om allt med utbytesåret och så ska jag göra ett engelskatest också. HJÄLP. Men jag hoppas det går bra. Fast alltså vad ska de göra? Inte låta mig åka eller om jag gör dåligt ifrån mig??? .
.
XOXO

Kommentarer
Postat av: Mormor

Du kommer helt klart att känna dig hemma med blåbärssylt och älgar.

2010-05-18 @ 21:15:06
Postat av: zeibrant

Vilken trevlig familj det verkar vara! Hur skall nu Helledays göra för att bräcka detta?

Blåbär är nyttigt i alla dess former! Maple syrap kan man faktiskt skippa, tycker jag. Det är ju värre än massa god glass!

Följer spänt nedräkningen.

Zeibrant

2010-05-18 @ 22:56:51
Postat av: MYMiC

Fack vad snygga tishor!

2010-05-24 @ 20:53:54
URL: http://mymic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0