såfelmenändå.


Alltså när jag kom hem idag så var jag HUR sugen som helst på plättar. Så jag gjorde hallon- och kesoplättar. HUR gott som helst! MEN i alla fall så skulle jag ha lite kanel på, på slutet, och när jag hällde på det så tyckte jag att det var lite VÄL rött kanske men det VAR ju kanel så jaja inga konstigheter. Sen när jag skulle äta det så smakade det BAJS. Kanelen var inget mindre än PAPRIKAKRYDDA. U-S-C-H. Åh jag blir så less. Blä. Fast jag "skrapade" av det lite grann och dränkte sen allt i riktigt kanel HEHE jag är ändå så otroligt förkyld så jag kände ändå ingen smak! Jajjemen. Och idag på baletten så skulle vi ha en tjej som skulle ha en testlektion för att hon kanske ska vikariera för min riktiga balettlärare. Och då skulle vi alltså inte träna på dansen eller någonting till föreställningarna i helgen, så jag åkte hem istället, för att jag är så förkyld. Jag ska däremot åka in igen till klockan sju och vara med/närvarande på lyriska ungefär.

KESO-OCH-HALLON-PLÄTTAR
1 ägg
en halv liten burk keso
1,5 msk dinkelmjöl
lite salt
3/4 dl frysta hallon
lite solrosfrön
lite kardemumma och kanel om man vill
.
gör så här
1. Blanda ihop alla ingredienser som man vill ha med
2. Stek plättarna i stekpanna, ganska länge på första sidan, men sedan kanske några minuter på den andra bara
3. Servera DIREKT med rostade sötmandlar. MUMMA

XOXO

Kommentarer
Postat av: amanda

juuulia kan du inte göra nå slags kategorier på recepten typ bröd, kakor, mat så man kan leta när man vill göra något (inte för att jag KAN eller KOMMER göra något heheheh)

2010-05-04 @ 22:05:26
URL: http://amunds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0