MUSE minus M minus E plus A blir USA

Det där var nog den mest patetiska rubriken i historien. inte ok verkligen. den har för det första INGET med usa att göra och den rebusliknande kopplingen var ju rent av patetisk, melodramatisk, svulstig, löjeväckande, ynklig, ömklig och helt enkelt misslyckad. MEN jag hittade ingen bättre koppling till usa och utbytesåret och jag VILL verkligen dela med mig av det häääär HELT sjuka jag varit med om. hehe.  det är ju i för sig INNAN usa, som kategorin antyder. MEN PANIK kan jag sluta att försöka hitta kopplingar. INTE ok.
.
Okej okej. hur som helst så var jag och Carro den 24 OKTOBER 19.30 i stockholm på KONSERT MED MUSE!!! det är helt sjukt. helt seriöst. det var definitivt de bästa, mest otroliga, sagolika, oerhörda, fenomenala, fabulösa, osannolika, lysande, mysigaste, äckligaste timmarna i mitt liv. Det går knappt att förklara. Men alltså känslan att stå där i publiken och i för sig slåss, sparkas och skrika för att komma längre fram, men samtidigt så kände man värsta samhörigheten med folket ändå. Alla var ju som där av samma anledning. Och även om alla ville komma längst fram så vann jag ändå över flera suckers, även om det var SVÅRT. Alla var helt galna och HAHA samtidigt som man försökte lirka förbi sina ben, armar och hela kroppen så skulle man som den svensk man är ändå se oberörd ut, le lite fint och se ut som att man inte alls försökte krossa den närmastes revben eller något. Men apart from that så var det ändå ganska osvenskt. Att man hade en fjärdedels kvadratmeter att hoppa runt på var ju ganska osvenskt! Alla stod verkligen PÅ varandra och kämpade för att komma närmare scenen, eller jag kämpade mest för att komma närmare Matt Bellamy (han som är på nästan varenda bild här nedanför) alltså GAH vad han är snygg. Även om det kanske inte syns ordentligt här.
.
Det som också var sjukt osvenskt var att alla verkligen tryckte sig mot varandra och man svettades sin egen svett och alla andras. Jag var den äckligaste personen någonsin efter konserten. Helt sjukt. Kläderna var BLÖTA. Åh jag blir äcklad så här i efterhand. Nä men allt var blött av sin egen svett och alla andras som DEFINITIVT utgjorde MINST 90 % av det blöta på kläderna. Blä. Men inte bara kläderna, man var helt nerblött av vattnet som vakterna hade sprutat ut i publiken, eller till dem som stod närmast stängslet (JAG OCH CARRO STOD DÄR) och vattnet hamnade i håret och i kläderna och i näsan och ögonen och allt. håret var frizzZZzZZzZzzigt! INTE OK. Åh frissigt hår är det värsta och fulaste jag vet. På mig i alla fall. Sminket var INTE på ögonen och ja hm kläderna var blöta. Jag tappade skorna TVÅ gånger också.
.
MEN det var ändå så sjukt underbart. Muse ÄR verkligen världen bästa liveband. Säger jag som är så erfaren av konserter och liveband. NOT. Men det var så otroligt braaaa. Musiken, sången ja alltså HELA showen (åh inte okej att använda ordet show). Hur som helst så var det värt varenda krona. Och jag har filmat och tagit kort och jag har ju (antagligen) låtarna SÅÅÅÅÅ jag kan uppleva det TYP när jag vill!!!
ÅÅÅÅH jag längtar tills de kommer tillbaka nästa gång. OCH hm jag ska nog skriva ett lite mer utbytesårsrelaterat inlägg snart. Annars kan jag ju sluta kalla den här bloggen en utbytesårsblogg.
.
XOXO

Kommentarer
Postat av: agnes

GAAH, alla far till usa och jag blir kvarlämnad i kalla SWEDEN. INTE coolt.. Fina cupcakes och muffins DU gjort btw!!

2009-11-04 @ 23:07:41
URL: http://nittonhundrasextionio.blogg.se/
Postat av: JULIAAAA

åh agnes jag förstår verkligen EXAKT vad du menar, ALLA är verkligen i usa. inte okej. TACK förresten, de var SJUKT godaaaa heheh

2009-11-05 @ 08:07:58
URL: http://juliagoesamerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0