varmchoklad.


Alltså efter att ha stått SEX TIMMAR ute i 8 grader, det har regnat, det har blåst och det har varit helt enkelt fruktansvärt, SÅ kom jag hem och min syster hade tänt en brasa och sen gjorde vi varm choklad med grädde och satte oss framför öppna spisen och myste. HUR skönt som helst. Det var helt underbart att få tillbaka känseln  till sina tår, fingrar, huvudet också för den delen. Kunde inte tänka på nåt annat där borta än hur skönt det skulle bli att komma hem. AAAH. Alltså tiden gick brutalt långsamt idag. Det blir inte direkt bättre när en massa gummor och gubbar kommer fram och säger Fryser du inte? Klä på dig lite mer. PANIK. Vad TROR dem? Det är klart att jag fryser och OM jag hade haft mer kläder SKULLE jag ha tagit på mig det. Jag vet inte HUR många gånger jag sprang in på konsum idag för att värma mig. En gång tror jag att jag stod i minst tio minuter inne på toaletten och spolade händerna i varmvatten för att de bokstavligt talat var isbitar. Skönt. Sen när klockan slog tre och jag skulle åka hem så blev det sol. Så RÄTTVIST. :D:D:DD:D::D:DD


VARM CHOKLAD MED SMAK AV KANEL till två koppar
4 dl mjölk
3/4 dl socker
2 msk kakao
2-3 tsk vaniljsocker
1,5 tsk kanel
.
Koka bara upp allting och servera direkt med grädde!

XOXO

Kommentarer
Postat av: Mormor

vad mysigt ni har så härligt och underbart med er två systrar som verkligen tycker om varandra. kram fr mormor

2010-06-15 @ 22:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0