ourdreambrunch.


Alltså MUMS MUMS MUMS. Ser ni hur gott det ser ut???? Det VAR gott också. Jag och min vän Cissi pratade igår om vad vi ville äta för perfekt frukost. Vi var väääääldigt sugna på en perfekt frukost MEN vi hade ätit kaka till frukost så vi var INTE så hungriga. MEN i alla fall så inkluderade den perfekta frukosten american pancakes med frukt och bär och honung på, apelsinjuice, en smoothie, mackor med frön och russin i med en massa färska grönsaker på, turkisk yoghurt med nötter och honung och ja. Hm något mer också kanske. MEN alltså åh det vattnades typ i munnen på oss när vi pratade om det. SÅ imorse när jag vaknade så blev jag sugen på ALLT det där igen. FAST jag gjorde om det lite. Här har jag american pancakes med hallon och kiwi, grönsaker, keso och skinka på grovt bröd med frön i, ett ägg med salt på, färskpressad apelsinjuice och blåbärsmjölk. Jag veeet det låter konstigt med blåbärsmjölk, MEN det äääär gott, man lägger bara i frysta blåbär i ett glas mjölk och VOILÁ!!!!! Ja. Det finns väl inte så mycket mer att säga.

Här är receptet på pannkakorna. Jag gjorde bara hälften av den här satsen och det blev MER än tillräckligt för en person! Det blev 5 små pannkakor.
.
AMERICAN PANCAKES.
3 dl vetemjöl
1 msk socker
1 tsk bakpulver
1/2 tsk bikarbonat
3 dl filmjölk eller yoghurt
1 msk smör
1 ägg
smör till stekning
.
gör så här
1. Blanda mjöl, socker, salt, bakpulver och bikarbonat i en bunke.
2. Rör ner filmjölk eller yoghurt, ägg och smält smör och rör ihop till en tjock smet.
3. Klicka ut smeten i stekpannan och bred ut den lite.
4. Grädda på ganska svag värme. Vänd pannkakorna när de jäst upp och ytan börjat stelna.
5. Servera med frukt, bär, honung, sirap, smör, grädde, socker.. VAD som helst.

XOXO

Kommentarer
Postat av: Mormor

alltså jag blir så sugen, nån gåmg ska du få bjuda mig på den här härliga frukosten.

2010-03-27 @ 16:21:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0