lite updateeeees.

som sagt, i brist på nyligen tagna bilder så....

alltså AHHAHAHAAHAHAHAHA den här bildne är så BRUTALT ful på mig så det finns inte hAHHAHAA den är så himla rolig ahhaahhahaaha alltså om det DÄR inte är ett ankface så vet jag inte VAD som är det :S:S:S:S

 

okej men nu.

1. tänkte berätta om dansen här bortaaaaa. jag KOMMER alltså att kunna dansa (därav den fina relaterade bilden dagen till ära) jag har kollat runt lite på olika dansskolor men nu har jag bestämt för THOMAS SCHOOL OF DANCE. Jag hade i princip signed up på Top Hat (en annan skola) och beställt balettskor och köpt tights och stuff men nu när
vi hittade den här, som hehehehehe verkade bättre och var en better deal såå HEHEHEH känner mig lite LITE svinig mot balettläraren på Top Hat för hon var så OTROLIGT taggad på att jag skulle börja, hur mysig och söt som helst och allting men eheheheheh. sorrryyyyy. Såg henne på walmart här om dagen och tänkte just säga hej men hann precis inse attt med tanke på vilka omständigheter som var och vilka komplikationer som skulle kunna uppstå så slängde jag mig praktiskt taget ner på golvet och gömde mig. Mogen tjej helt enkelt.

 

MEN hur som helst så VAR jag faktiskt på Thomas School of Dance idag och provdansade på en balettlektion. Alltså jag har inte dansat balett på TVÅ månader och så kommer jag dit till en massa supersmala SUPERviga tjejer iförda endast dräkt och tights och balettskor och en TIGHT TIGHT bulle av håret på toppen. I för sig hade jag också bara dräkt och tights, men ändå.. eller så här var det, jag skulle SNABBT byta om och dra på mig mina tights, hade kommit right from cross country practice så jag var svetttttttiiiiiiig och ska dra på mig dem, drar och drar och draaaaaaaar och får till slut upp de till.... KNÄNA. alltså VA?!?!?!!??! jag är så otorligt dum i huvudet, jag hade verkligen köpt CHILDREN'S tights. KUUUUUUUUUL. så jag fick slänga på mig mina äckliga springkläder igen, springa ut, låna ett par LJUSROSA tights av dansläraren, springa tillbaka, sen låna balettskor av en tjej och SEN vara med. och jag säger bara så här, det finns fem levels och där var jag i nån sorts blandklass med både level 4 och 5 och alltså HJÄLP. för det första kunde jag inte höra vad tanten SA men sen så hängde jag inte med heller, ville lägga mig ner och gråta. men ja vi får väl se, ska dit på torsdag igen mest troligt så...............

 

2. Jag räknade ut för några dagar sen att jag, sen jag kom till USA har spenderat lite mer än SJUTUSEN kronor av mina egna pengar, varav 2000 kronor gått till nödvändigheter så att säga.... eeeh. Alltså jag FATTAR inteeee vad som hände?!?!?!? Jag tror helt ärligt att jag blivit rånad. För alltså HJÄLP jag har inte köpt något ALLS ju!!! Eller.... Jag lovar det är nalle puh/mr bear/winnie the pooh/björnen som har tagit det. Eller fast nä. Han är inte så, han är bara obehaglig, eller inte obehaglig som i obehaglig men han är bara lite för mycket. Han vet som inte var gränserna går, han skriver hela tiden på facebook och skickar sms. Här om dagen han ba "kollar upp svenska fraser nu haha du vill inte ens veta vad vi kollar upp" jag ba eeeeh va? jo det vill jag. och han ba "nä, eller jo den här är faktiskt ganska bra..." och så skirve rhan PÅ SVENSKA jag tycker du är underbar. Alltså VAD är killens fel?!?!?!?!?!?!?!?!?!? Såg honom i skolan igår, fick ögonkontakt, tänkte ignorera och vände huvudet rakt in i väggen. BRA där. Zneeel chej. Men alltså vad gör han? Han får ju skylla sig själv. Man får inte vara så där PÅ. Man blir ju rädddddddddd. HEHEH.

 

3. Igår när vi hade homeroom så pratade rektorn på som vanligt i högtalaren och sen helt plötsligt, out of the blue, så reser sig alla upp, lägger högra handen på hjärtat och vänder sig mot den amerikanska flaggan, får en brutalt patriotisk blick och ser alltså helt efterblivna ut. Jag höll helt ärligt på att falla ihop på golvet för att jag började skratta, eller jag började verkligen fnissa och fick lov att kväva mig själv för att kunna sluta FÖR det var verkligen inte ett skämt. Alltså det var det värsta jag varit med om.

 

3. Har bytt schema, så HÄR ser det ut nu:

1 TASC group
2 english
3 performance arts
4 psychologi/sociology
5 pre calculus honors
6 study hall
7 us history
8 spanish 1

 

4. psykologin var HUR rolig som helst, vi gjorde verkligen inget roligt egentligen men det var jätteinstressant när läraren berättade om allting som vi ska göra! :D psykologiläraren har för övrigt varit hippie och älskar the doors och var totalt förälskad i jim morrison när hon var yngre! HUR SOM HELST. satt bakom en kille på psykologin idag som faktiskt, tro det eller ej, såg HELT ok ut. Inga läskiga stora skor, eller fula breda jeans eller konstig tie-dye-tröja eller fett stripigt hår eller något finnar-på-finnar-acne-syndrom. FAST han hade i för sig några asfula svarta sportsockar i ett par väldigt konstiga mockasiner?!

en typisk amerikansk sko som pojkarna här har på sig. FINA. fast näää.

 

HUR SOM HELST han verkar vara rolig, han var skön. läraren pratade om jim morrison och frågade om vilka våra favoritpojkar var typ, alltså kändisar och hon ba nsync kanske och jag ba eeeh och muttrade or jay-z!? för mig själv och den där killen ba "oh, so jay-z is your man?" jag drog ett fint svar "yeah, he's ma man alright! i got 99 problems but a b**** (fin censur, det kanske finns känsliga tittare) ain't one" och jag tänkte inte så mycket längre, trodde verkligen att jag mumlade för mig själv men killen börjar asgarva och ba "HAHHAHAAH this class will be a lot of fun!" alltså okej. men alltså det var ju trevligt! :) DOCK så är jag typ ute på farligt vatten här tror jag, FÖR denna pojke är nämligen en EX boyfriend till en av mina kompisar jag har fått här som jag gillar the best... och de är typ verkligen kompisar fortfarande så.. :S men alltså jag tycker bara om att ha killkompisar, men det verkar som inte som att det fungerar så här riktigt........

 

5. På running practice idag var det 95 degrees. DET är TRETTIOFEM grader varmt! ALLTSÅ AAAAAAH. Vad i hela fridens namn hade vi running practice DÅ för?!?!?! Och inte nog med det, det var dessutom HUR fuktigt som helst ute och vi hade den JOBBIGASTE träningen någonsin idag! Vi sprang nog sammanlagt 5 miles, vilket är ungefääääär 8 kilometer!!!!!!!!!! FATTAR NI HUR JOBBIGT DET VAR!?!??!?!?! Alltså jag kunde varken andas eller någonting när vi var klara. Var hELT genomblöt av svett, alltså inte nog med att man svettas på de normala ställena, typ under armarna, men alltså ryggen, magen, nacken VISST men när man svettas på underarmen och benen DÅ är något fel! HELT ärligt! Men men. FIck en znyg bränna på ryggen idag också av linnet jag hade på mig, alltså VA!? Kul. Har mitt första meet på lördag förresten, alltså typ springtävling, :S:S:S::SS aaaaah.

 

6. Kommer inte på om jag har något mer att säga just nu men. VAD vill ni veta mina vänner? Alltså babblar jag bara på om skit som är HUR ointressant som helst eller är det bra? Eller bra och bra, men ni fattar. Ska jag skriva mer om något speciellt? Känner ni att jag sitter och trycker på viktig information som ni vill veta så säg ba till. Vill ni ha fler bilder? I så fall över VAD? Kan i för sig vara svårt att fixa MEN ändå ska i så fall göra mitt bästa. Vill ni ha utvärderingar av något här, typ svrige vs america eller vad? LET ME KNOW. Känns vekrligen som att jag bara skriver samma sak hela tiden nu.

 

HERRÅ.

 


Kommentarer
Postat av: Eva

Okej.

Bild 1: Killensomsitterframförpåpsykologin/ett namn så vi kan facebookspionera.

Bild 2: Fortfarande bilder från ditt hus!!

Bild 3: Bilder från din skola.

Bild 4: Bilder på dina kompisar... typ de du hoppar runt mest med.

Bild 5: Ett uppstyrt familjefoto på din familj du bor hos.



Tack på förhand, vänliga hälsningar

Umeåkontoret

2010-09-01 @ 06:01:09
Postat av: Mamsen

Instämmer med föregående talare! Vore också kul att få se dansskolan, var ni springer, vem tränaren är och lite omgivningar i Brewer och Bangor! Ja, du kommer nog på fler alternativ gumman...

Annars är det bara så kul att få ta del av dina tankar och saker du är med om, precis som du gjort hittills!

Kram and take care!

2010-09-01 @ 15:37:33
Postat av: underbaraclara

åh vad det är roligt att läsa. Skriv mer om den amerikanska klädstilen och hur killarna är, känns som att man blivit liiiite lurad av alla serier. Och sedan bara, aktarej för att skriva ut ditt efternamn, du vet aldrig vem som googlar på dig för att läsa och använda googletranslate för att förstå dig. En kompis som aupairade i tyskland skrev väldigt öppenhjärtigt med blev upptäckt och hennes familj blev skitasur :( jaja puss puss

2010-09-01 @ 16:24:41
Postat av: Anonym

Hej Gulle Julia, vet väl inte precis och tjejerna vid din sida är supersmala.

Alltså du är så underbar, du beskriver saker så bra, det är den Julia jag känner igen. Är så härligt att se och förstå med tanke på vad du beskriver att du börjar komma in i ditt nya liv. Älskar dig. Krammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm/mojmoj

2010-09-01 @ 22:58:39
Postat av: s

hahahahahahahaha fast min hudfärg, ändå brun hehhehe fast näe

2010-09-01 @ 23:31:28
URL: http://saera.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0