svensk mat är inte alls överskattat


jag saknar lösgodis, hederligt svenskt lösgodis



jag saknar att både äta och baka chokladbollar och kladdkakor


jag saknar wasa knäckebröd med hushållsost, gurka och tomat på


jag saknar färska svenska jordgubbar och rabarber att göra pajer av eller äta bara som de är, i mjölk eller med socker på


jag saknar att äta och grilla fläskfilé och halloumi utomhus på sommaren


HEMBAKTA KANEL- OCH KARDEMUMMASNURROR. enough said.


jag saknar att baka bröd, och jag saknar definitivt att känna lukten av nybakt bröd och sedan äta det


till sist så saknar jag NORRMEJERIER och allt som kommer därtill, främst deras gudomligt goda mjölk

herrå.


Kommentarer
Postat av: mamsen

Snart gumman! Allt ser så gott ut! Heja Norrmejerier!

2011-03-08 @ 18:17:50
Postat av: LisaM

MEN JULLAN!! Wasa knäckebröd finns överallt här i Ohio!!Har ni Meijer eller Kruger lr någon sådan mataffär?? ;) de finns där I promise!! Jag äter det dagligen ;)

2011-03-08 @ 19:01:52
URL: http://lisamariegrefve.blogg.se/
Postat av: Anonym

GulleJulia inte så långt kvar, bara ca 125 dgr kvar. Gumman det kommer nog att bli lite tufft för dig först att komma hem......... kram fr mormor

2011-03-08 @ 22:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0