julgodispresent


hm. i år så kommer inte min mormor och min morfar att komma hit över julen. jag har firat jul med dem i 17 år. alltså ALLA år jag levt. VARJE år. men i år så kan de inte komma för att min morfar är sjuk. MEN vi har bestämt oss för att skicka ner ett lite paket med en gnutta jul i. alltså en massa julgodis som de annars skulle gå miste om. och DET vill väl ingen!????? hehe. sååå vi bakade en massa julgodis igår. vi gjorde brända mandlar, chokladfudge med nötter i, rocky road och dadlar fyllda med mandelmassa och hasselnötskräm doppade i choklad. MUMS. så underbart gott säger jag bara. alla recepten finns här på bloggen SÅÅÅÅÅÅ om någon känner ba JAAA jag vill ocksåååå baka DÅ går det att ordna ;) här ser ni paketet i alla fall som är fyllt med allt det vi bakade igår PLUS lite knäck också, sen skickar vi ner en massa paket till dem också. MYSIGT.
jag kommer sakna de så mycket, FRÄMST på julafton, för det kommer bli jättekonstigt att bara vara fem vid julaftonsfrukosten, eller bara fem vid julmiddagen på skeppsviks herrgård och så kommer det fattas en massa paket under granen och över huvud taget så kommer det kännas tomt att de inte är där.
här är dadelreceptet i alla fall ehehhe ;)
.
TUSEN OCH EN NATT DADLAR
12 st färska dadlar
100 g mandelmassa
6 tsk hasselnötsmassa eller nutella
200 g mörk kvalitetschoklad 70%
en valnöt till garnering
.
gör så här
1. Snitta upp dadlarna och plocka ur kärnan.
2. Lägg en halv tesked hasselnötsmassa eller nutella i varje dadel, fyll sedan med mandelmassan.
3. Finhacka chokladen och smällt 1/3 av chokladen i ett vattenbad, tag av från värmen och tillsätt resterande choklad.
4. Doppa dadlarna i chokladen och dekorera med en valnöt.
5. Låt svalna/stelna i kylen.

alltså hjälp vad less jag skulle vara på att läsa en massa recept hela tiden om jag var ni. ELLER antagligen så älskaaar ni det. haha nä man TAAAAAAAAAAAAACK för att ni kommenterar och säger att bloggen är mysig, det är definitivt et genomgående ord som beskrivning på bloggen and I LIKE IT det är jättemysigt hehe att läsa kommentarerna!v ;) men hmm någon som har förslag på vad ni vill läsa eller veta??? HAHAH gud vad töntigt att fråga så. MEN om ni har något önskemål eller förslag säg till mEEEEEN jag har självklart fantasi kvar att hitta på något roligt hehehehehhehehe
.
XOXO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0