vill ha.

ÅÅÅHHHH jag är SÅÅÅ sugen på detta just nu. de här mumsiga kakorna bakade jag, maja, carro, matilda och julia i somras på den intensiva veckan innan maja och johanna skulle åka till usa. vi var med varandra varenda dag i en hel vecka och gjorde typ tusen olika saker! DET VAR JÄTTEKUL. fast ::::(:(:(:((:(:(: åh det var INTE kul det momentet (hehe) då vi sa hej då. MEN det var hur mysigt som helst på vår bakdag! och då ja, vi bakade alltså de här kakorna! MEEN alltså degen är typ (ÄR) godare än kakorna SÅ om ni testar det här receptet, grädda bara hälften av kakorna HEHEH.
CHOCOLATE CHIP COOKIES
120 g mjukt smör
1 dl råsocker
1 st ekologiskt ägg
1.5 dl vetemjöl
0.5 dl havregryn
0.5 tsk bakpulver
0.25 tsk salt
100 g mörk kvalitétschoklad 
1 st lime, skalet
skal av 1 lime
.
GÖR SÅ HÄR
1. Grundrecept: Vispa smör och råsocker krämigt, rör i ägget.
2. Vänd i vetemjöl, havregryn, bakpulver och salt.
3. Hacka chokladen grovt och riv limeskalet, blanda i degen.
4. Rulla in kakdegen i plastfilm eller bakplåtspapper till en rulle (5 cm i diameter) och frys i cirka 30 min
5. Skiva rullen i 1 cm tjocka skivor och grädda kakorna på bakplåtspapper i 180 grader varmluft, cirka 10 minuter.
.
KLART.
.
hehe man KAN blanda i degbitar i vanlig vaniljglass också om man vill. hehe. jag provade det och MUMS säger jag bara.
.
XOXO

Kommentarer
Postat av: josefine

visst är dom?! :D

jag köpte dom på 59an ;)

antar att det är dig man ska boka för brollöpstårta! Satan vad snygga bilder du har btw!

2009-12-01 @ 16:21:09
URL: http://busifie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0