pain



ja. hm. idag var domedagen. jag skulle göra ett nytt pass hos polisen för att mitt andra kära gamla pass kommer ha gått ut innan jag åker till USA sååååå ett nytt pass var nödvändigt. och det tackar jag och bockar för, för mitt gamla var ju skrattretande hehe det togs för fem år sen och jag hade turkost linne, turkosa örhängen och turkos ögonskugga. inte okej. men jag antar att det har sin charm det med hehe. men i alla fall, ett nytt pass betyder ju ett nytt passkort. jag hade alltså nu alla möjligheter i världen att bli snygg på kortet. så efter att jag hade fixat mig iordning i morse var håret helt ok, lockarna var fina och sminket var väl ändå helt ok också. MEN sen gick jag in på polisens hemsida och kollade vilka regler som gällde, för att undvika överraskningar senare (hjälp jag är så planerande) och här har vi dem:

- huvudet ska hållas rakt och vara mitt på bilden
- axlarna skall vara i linje med ansiktet dvs vinkelrätt mot kameran
- fotot ska tas rakt framifrån. Fotot får inte tas ovanifrån, nedifrån eller från sidan
- blicken ska vara riktad mot kameran
- ansiktsuttrycket ska vara neutralt
- munnen får inte vara öppen
- ögonen ska vara öppna, man får inte kisa
- ansiktet ska vara helt synligt, t.ex. kläder eller hår får inte täcka ansiktet
ja men ni ser ju. det var DÖMT att misslyckas haha inte le (jag är verkligen inte fin om jag inte får le), inget hår i ansiktet (jag har ju alltid lugg typ), ska tas rakt framifrån (näsan blir ENORM), HAHA jag försökte ta ett kort för att se hur det skulle kunna se ut och nä det var inte okej. och lockarna som var fina i VERKLIGHETEN såg ut som en buske på huvudet i kameran så jag hade inget val än att platta håret hehe när vi ändå kom till polisen och tog kortet så kollade jag för det första inte in i kameran utan ovanför (jag såg inte kameran!) och håret såg ut som pinnar och min näsa antog en något större form än den borde ha gjort. de frågade om jag ville ta ett nytt för jag hade tydligen låtit mina tankar låta lite för högt: att jag tyckte att kortet var fult hehe men jag ville inte verka som världen mest fåfänga person och universums fjortis bah ååååh ja MÅSTE få ta ett nytt kort med tanke på hur MÅNGA som ska se det! panik. men jag kan ju stolt berätta att jag inte tog ett nytt kort. om det nu är något att vara stolt över?? men det var över på 10 minuter. just det, min namnteckning blev asful också. men men life goes on hehe jag skulle vilja veta om det finns NÅGON som någonsin blivit nöjd med sitt passkort! jag kände mig som en fånge eller något. men det var ju värt för att kunna åka till USAAAAAAAA. here I come.
XOXO

Kommentarer
Postat av: maja

MEN jo julia du är SNYGG det blev säkert asbra.

eller nej faktiskt inte....jag sa detta bara för att vara snäll. HUR snygg man än är, så blir passkort INTE fint.

2009-11-06 @ 02:34:45
URL: http://majafjell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0