livetpålandet.

DET ÄR ALLTSÅ på det här underbart vackra och mysiga stället som jag har varit på de senaste dagarna, och stannar på tills imorgon. Löre heter den lilla byn som ligger en liten bit utanför Örebro. Här har jag i princip växt upp och spenderat några veckor varje sommar på i hela mitt liv. Jag älskar det. Det är avskilt från andra hus och folk med en stor skog så själva stugan ligger i som en liten glänta. Bara några kilometer bort finns det en sjö som heter Tjugestajsön och jag har hela mitt liv trott att det hetat kökstasjön , så har i alla fall jag uttalat det. En vacker liten influens från den gnälliga dialekten som smyger på mig ibland när jag spenderar lite för mycket tid med min släkt här nere. Efter begravningen igår så drog jag redan på både i och ö. Inte okej. Haha. På flera olika ställen runt om den här byn finns det en massa olika små loppmarknader där jag och Cornelia fyndade brutalt mycket förra sommaren. Vi cyklade omkring i sommarklänningar på rangliga cyklar och fyllde de med, enligt våra föräldrar, skräp som nu pryder våra rum. Hehe. Men hur som helst. Kort och gott jag älskar det. 

Kommentarer
Postat av: Mormor

du är för gullig Julia. Tack

2010-06-20 @ 01:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0