18SMAKER.



JA. Alltså jag blev helt uppslukad i den här glass-kategorin, för nu har jag ju MASSOR att lägga upp ju! HÄR har ni ett till exempel, i somras så var ju jag och min bästa vän Carro alltså på en glassresa till Stockholm OCH vi åt glass varje dag vi var där. Den HÄR dagen så åkte vi ner på söder och gick på second hands och så hamnade vi på ett jättemysigt litet glasscafé som hette 18 SMAKER. De hade BARA hemgjord glass och det var helt underbart! Det heter 18 SMAKER för att de alltid har 18 olika smaker och det är aldrig samma utan de ändras efter säsong och humör står det på deras hemsida. DOCK så var det VÄLDIGT små kulor för väldigt mycket pengar. Det kostade 42 kronor för tre kulor. MEN det var i för sig hur gott som helst det kanske ändå var värt det! JAG ÅT smakerna kakans kaka med hasselnötter, yoghurtglass med ingefära, rabarber och jordgubb och lakritsglass med turkisk peppar. EH MUMS. Det är glassen till höger. Carro åt smakerna strawberry cheesecake, kakans kaka och rabarber jordgubb (TROR JAG). Glassen till vänster. Mysigt och gott var det i alla fall. GÅ DIT nästa gång ni åker till Stockholm.
.
XOXO
.
PS. lejonet&björnen finns TYVÄRR inte i Umeå. Det finns bara i den södra delen av vårt kära land. Taskigt. SÅ Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebor. You name it. (coolt) ALLA ställen förutom just Umeå i princip. DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0