cuppycakeicecream.


Det här var ett projekt jag gjorde i kursen estetisk verksamhet förra året. Man fick göra VAD man ville. OCH då valde jag att starta ett eget glassföretag, göra egen glass och designa en egen glassbehållare. OCH här har ni resultatet. Ville bara visa det för det är så fina bilder bara. HEHE. Tanken var alltså att skapa någon slags muffins-cupcake-liknande-glass. OCH med lite modifiering blev detta resultatet. Kakdeg (chocolate chip cookie dough med lime) som själva muffinsbotten, hemgjord glass (hallonglass med lemon curd) och frosting och ett cocktailbär på toppen. MUUUUUUUUUUMS. Det var fruktansvärt gott också kan jag lova. Kommer dock inte ihåg vad jag hade för recept på glassen, tror att jag improviserade fram i princip hela den här skapelsen. :S Hur som helst var det kanske den värdaste skoluppgiften någonsin. Att få äta glass. VÄRT.




XOXO

Kommentarer
Postat av: Mormor

du är bara för härlig................. ha em bra dag imorgon kram fr mormor

2010-03-28 @ 23:03:01
Postat av: maja

men VA är det sånt ni får göra i estetisk verksamhet??? så himla VÄRT

2010-03-30 @ 02:05:59
URL: http://majafjell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0