FÖRSTA DAGEN!!!!

Och SÅ HÄÄÄR ser jag ut efter en hel dag i skolan och cross country running practice for two hours.

.

.

.

hihi

.

.

eller fast NÄÄÄÄÄE. alltså på practice idag så sprang vi 2,5 MILES som UPPVÄRMNING. alltså FYRA KILOMETER. minervafolket vet att konditionstestet är TRE kilometer och det här var uppvärmning.. vilket skämt. SEN så skulle i springa uppför en 200 meter lång backe FEM gånger. alltså efter detta så ja. det finns inte ens ord för hur jag såg ut. och HEHEHEH GISSAAAA vad jag hade för tröja på mig?! :D:D:D:D en TIGHT GRÅÅÅ hihihih ändå kul! :) en av tjejerna efteråt ba julia, you got like a smiley face on your back! eeeeeeeeeeeeeh av SVETT!!!!!! så OTROLIGT äckligt. alltså euw, fattar inte ens varför jag säger det nu men alltså så var det i alla fall. och jag var rödare än en tomat i ansiktet. helt ärligt. USCH.

.

skoldagen var ändå kul dock. det HÄR är mitt schema

1 TASC group med Mr Sorensen

2 English 3 med Mr Smith

3 Performance arts med Mr Kimball

4 Study Hall med Ms Girodet

5 Pre calculus med Ms Dube

6 French 3 med Ms Tarr

7 US History med mr Cyr

8 Sculpt/printmaking med Ms Spruce

.

alltså första dagen idag så gick förmiddagen åt att gå igenom hela schemat, alltså man gick till alla lektioner i en kvart och sen vidare. jag var ensam i ALLA mina classes förutom två... så ja nu är jag bästa vän med alla lärare, gav de blommor och presenter och sånt. tänkte att om jag kör på suck-up/kiss-some-ass-style så får jag nog good grades eller vad tror ni? helt ärligt.

.

det HÄR är min utvärdering av dagens lektioner.

- ingen aning om TASC (det är tydligen bara typ hemklassrum där man träffar en lärare och gör ingenting eller nåt).

- engelskan verkar kul och intressant, läraren verkar bra MEN jag kan INTE ha gett ett intellektuellt intryck direkt. han frågade mig om vilka engelska favoritförfattare jag hade. jag kom inte på någon. så då frågade han om jag hade några svenska favoritförfattare. jag kom fortfarande inte på någon. jag fick panik. tänkte febrilt och öppnade sedan munnen utan att tänka och frågade om han visste vem som hade skrivit böckerna om bridget jones. alltså AAAAAAAAH. kunde jag ha sagt SHAKESPEARE eller vaaaaad som helst. jag är ju sämst.

- performance arts kommer bli en ASROLIG class, läraren var hur skön som helst. har inget mer att säga.

- study hall. jag gillar inte läraren, har inte det befogat riktigt, men hon sa att man inte fick lyssna på musik om man skulle göra sina läxor och sånt, vilket är det man gör där. så jag vet inte, hatar henne bara.

- pre calculus. fick en galet mega obeskrivligt brutalt fruktansvärt stor och fet bok därifrån, den innehöll ALLT jag hatar. ekvationer och en massa skit med f(x) och sånt. USCH USCH. får hemska flash backs till ettan med svett-kjell. ... *ryser av obehag*kvlökgölfk

- franskan. alltså jag började nästan grina på den lektionen. var enda eleven och läraren började prata franska med mig och det ENDA jag sa var oui. jag tror hon frågade mig hur jag tyckte att det var i maine och jag svarade ja. BRA där. har aldrig gillat franska, kommer aldrig göra det heller. hon frågade mig hur många år jag läst franska och jag ljög och sa två år och jag har verkligen läst typ 4 år. men alltså jag KAN VERKLIGEN INTE franska. fick en läxa också. HIHIHIH så himla kul!!! :D:D::D

- us history. mr cyr verkar hur trevlig som helst, han var rolig, men alltså ja us history.... hjälp.

- sculpt and printmaking, verkar hihi roligt (alltså på riktigt roligt, inte ironiskt) vi målade med fingerfärg HEHEH

.

.

okej det var typ det, sen var dte lunch och PANIK. vi har 20 minuters luncher!!!!!!!!!! är DET ett skämt eller?! vad GÖR de!?!?!? brutalt äcklig lunch, typ rå köttfärs med mjöl och bajs till. så otroligt äckligt. men MOOOOGEEEEN tjej jag är!!! nä men det var hamburgare och jag gillar inte det, sen fanns det chokladmjölk, man fick en kaka, tre morötter och ett äpple och en påse chips, ändå BRA lunch..........jag åt morötterna, mitt äpple och tog kenzies äpple. hihihhihih made up for it här hemma dock, åt två stora whoopie pies, typ två chokladkakor med maränggrädde mellan. bra där.

.

skriver ett annat inlägg om golfpartyt hahahahahhahaahhaha alltså partyt, hjälp. partyt.. hatar det ordet bara.


Kommentarer
Postat av: Anonym

lilla gumman, du kan alltid klämma i med Selma Lagerlöf och Nils Holgersson, Astrid Lindgren och Pippi, hihi. Låter som att skoldagen inte var så värst, men vi får hoppas det blir bättre. Annars kommer du att uppskatta 3:an när du kommer hem.Älskar dig. krammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm/mojmoj

2010-08-28 @ 08:27:19
Postat av: Mamsen

Gumman! Det låter som om det var en del bra och en del dåligt! Hoppas det kommer att ordna till sig mer och mer, det tror jag. Är imponerad av din springning! Kram

2010-08-28 @ 11:16:16
Postat av: Mamsen

PS. Du får ta med dig mat till skolan så att du kan äta ordentligt nu när du tränar så mycket. Kram älskar dig! DS.

2010-08-28 @ 11:22:39
Postat av: emma

SJÄLVKLART gör vi det fina julia!!! saknar dig med<3

2010-08-28 @ 18:49:58
URL: http://emmasjostedt.blogg.se/
Postat av: cornelia

hhahaha. HEHE. Skolan verkar ju najs ändå julia. Det kommer gå bäst!!!

Du kommer charma alla!!! Helt klart!!

2010-08-29 @ 14:22:35
URL: http://corneliahelleday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0