gudomligt gott.


ja. det är inte bara JAG (hehe) som är ett bakningsgeni i min familj. antagligen inte. jag måste ju ha ärvt det av någon. OKEJ drygtjej.nu nä men min mamma är MAGISK på att baka. MEN det är tydligen min syster OCKSÅ. fööööör igår bestämde hon sig bara för att lite hipp som happ helt plötsligt out of the blue BAKA. och det var inte något litet enkelt och simpelt. nu pratar vi om bakning i världsklass (i alla fall smakenligt. hehe). hon bestämde sig alltså för att klockan nio på en tisdagkväll baka en CHOKLADKOLATÅRTA!!!! alltså höööööör ni hur underbart det LÅTER! jag smälter typ. helt underbart. OCH det var fritt fram att äta huuuuur mycket man ville också när hon hade gjort den. (typ klockan elva då den var klar). det var det godaste, gudomligaste, fantastiskaste jag ätit på länge typ! mums.

jag har receptet här tror jag. hm. jag har ju inte gjort den. MEN jag tror inte att det var jättesvårt. PROVA och berätta sen för mig i så fall!
.
CHOKLADKAKAN
200 g smör
3 dl strösocker
2 ägg
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
4 tsk vaniljsocker
1 dl kakao
smör och ströbröd (till formen)
.
gör så här
1. sätt ugnen på 175 grader
2. smält matfettet till kakan i en kastrull
3. rör ner ägg och socker i kastrullen
4. blanda samman mjöl, bakpulver, vaniljsocker och kakao. Rör ner detta i smeten
5. häll smeten i smord och bröad form
6. grädda i nedre delen av ugnen i 20-25 minuter. Låt svalna
.
KOLAKRÄM/FUDGE
3 dl strösocker (3 dl blir tydligen väldigt sött, ta gärna 2 dl står det men HALLÅ det skaaa väl vara sött!!!!?!!?)
3 msk sirap
150 g mörk choklad
3 dl vispgrädde
150 g smör
.
gör så här
1. blanda alla ingredienser till kolakrämen utom matfettet i en hög kastrull
2. koka långsamt tills den har tjocknat ordenligt, det tar cirka 30-40 minuter (EEEEH det tog typ över en timme.)
3. rör ner matfettet och låt svalna
4. bred kolakrämen över i ett tjockt lager och låt stelna.
5. ÄT. (och drick för allt i världen mjölk till, annars så 1. dör man av att det blir för mycket choklad och 2. mjölk ÄR ju det godaste som finns)


och ja. HÄR har ni sanningen bakom de översta bilderna. en stor i-love-new-york-tröja, rosa mjukisbyxor, uppsatt hår, äter INTE en så liten kakbit som på bilderna, sitter med täcke runt mig, lyssnar på musik och sitter vid datorn. OCH dricker mjölk. det här är för övrigt världens mysigaste spellista, man somnar av den. HELT KLART.

ja. jag spillde alltså ut HELA mitt mjölkglas också. jag FATTAR INTE vad mitt problem ÄR?!?!??!????? men men men. katten försökte slicka upp det från bordet också. fräscht.
.
XOXO

Kommentarer
Postat av: amanda

heheheheheh FÖRLÅT julia men jag var ju som ändå barnvakt och hur KUL är det? MEN jaa vi måste ses snaaarast och inte bara på dansen! vi får styra nåt bra!

2010-02-18 @ 15:18:26
URL: http://amunds.blogg.se/
Postat av: stina

Julia titaniclåten med repliker i i denna spellista gjorde att jag började gråta på riktigt, kul.

2010-02-26 @ 13:14:53
URL: http://klickklick.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0