aaaaaaaah


ALLTSÅ AAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!! det där fruktansvärda geografiarbetet är ÖVER ooooooch vi fick tillbaka det idag! alltså PANIK vad snabb min lärare är på att rätta!!!! hon borde ta ett snack med både min religions- och historialärare. vi väntar fortfarande på tre månader gamla arbeten från dem. PLUS prov som vi gjorde för en månad sen också. INTE okej. MEN idag fick jag alltså tillbaka geografin OCH innan så läste hon upp analysen som en kille hade gjort i klassen och sen hon ba ja alltså ni kan ju jämföra med betygskriterierna och hans arbete sen om ni vill! vi ba EEEEEEH kuuuuuuuul. MEN jag fick MVG!!!! :D:D:D:D:D:D alltså jag är så glaaaaaaaaad! :D DÄREMOT så hade hon mage att kommentera min referenslista och ba eeeeh alltså du skulle ha haft det uppdelat i bild- och textlänkar. jag hade de ju i datumordning för allt i världen! och så skrev hon att i inledningen skulle jag inte ha använt mig av jag-form. jaha. "En tjej som heter Julia Helleday har gjort en demografisk analys om Colombia och Singapore...." BRA DÄR?!??!?! men men. SKÖNT att det är över.
.
JA och just det! igår så lagade jag och min syster middag, vi gjorde pestolax med ugnsbakade rotfrukter och sparris till MUMS MUMS MUUUUUUUMS, sen gjorde vi en efterrätt också! hehehe en chokladsmulpaj med svarta och röda vinbär och hallon OCH chokladbitar. MUMS!
.
CHOKLAD- OCH BÄRSMULPAJ
smulor
4 dl vetemjöl
1 dl socker
1 tsk vaniljsocker
200 g smör, kallt
75 g mörk choklad
fyllning
1/2 liter blandade bär (svarta och röda vinbär och hallon hade vi)
1/2 dl socker
1 msk potatismjöl
.
gör så här
smulor
1. värm ugnen till 200 grader
2. blanda vetemjöl, socker, kakao och vaniljsocker i en bunke
3. skär smöret i tärningar och blanda allt till en grynig massa
4. fördela hälften av smulorna i en pajform, tryck till smulorna lätt med handen och grädda i cirka 6-7 minuter. ta ut formen
fyllning
1. blanda socker och potatismjöl i en bunke, vänd ner bären i blandningen och lägg den på pajbotten
2. hacka chokladen grovt och blanda de med resterande smulor, täck bären med blandningen
3. grädda i ytterligare 20-25 minuter
4. servera med vaniljglass, vaniljvisp eller vaniljsås och färska hallon

XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0