er önskan är min lag

eller alltså va.. GLÖM rubriken. aaah.

HUR SOM HELST. här kommer det en massa frågor och en massa osammanhängade, konstiga och säkert helt oförståeliga svar MEN ja.. ni får väl fråga igen om ni inte förstår vad jag menar, tror inte ens att JAG skulle förstå om jag läste det igen. MEN ja. har ni fler frågor FRÅGA PÅ bara så fyller jag pååååååååå inlägget med frågor bara! det ÄR enklare att svara på frågor än hitta på egna saker att skriva för det händer så mycket. BARA så ni vet!


typ så hääääär mycket saknar jag er allihopa

1. någon på g? :D

ja och nej och ja och nej och AAAAH bajs på dettaaaaaa...... jag har hamnat i en komplicerad situation kan man sägaaaaaaaaaaa! KUL :D :D :D men det är en pojke som är lite ja.. he stands out of the crowd så att säga.. MEEEEN det är en annan liten flicka i bilden också. alltså aaah jag kan inte bara berätta allting rakt upp och ner så här MEN låt mig säga såhär. se MEAN GIRLS och så sätter ni er in i lindsat lohans rolllllll och så tänker ni att TYP den pojkesituationen är jag i nuuuu ungefäääär. eller jag vet inte. ÅÅÅH och BRA SVAR. men jag har en massa killkompisar som är hur mysiga som helst och som jag tycker om jättemycket redan, de är asroliga. sen så är killarna här VÄLDIGT mycket mer outgoing än vad småpojkarna i sverige äääär. de hälsar och pratar med en och vet mitt namn och frågar en MASSA saker och ba we should do something sometime, och you should text me och bla bla bla. det var pep rally igår och då tog de fram alla utbytesstudenter en i taget och när de ba and now julia from swedeeeen så ställde sig the whole boys’ soccer team upp och ba SWEDEN SWEDEN och alla cheered och höll på haha askul. allaaaaa vet vem man äääär så att säga ;)

2. Hur mår du?
jag mår bara braaaa faktiskt, eller jag har varit förkyld nu ett taaaaag, hostar som en galning, kan inte andas genom näsan och håller på, är trött hela tiden men ANNARS så! det är så himla roligt här såååå jag har knappt tid att tänka och känna efter ALLS. alltså det kanske låter som att man gör samma sak dag ut och dag in och VISST det är i princip sant MEN jag tycker det är asroligt än så längeeeee i alla fall sååå det gör inget! :D jag gillar det ändå SÅ.

3. Hur går det med dansen?
dansen är AWESOME! jag dansar balett och modernt bara för jazzen var alldeles för lätt, jag var helt ärligt bättre än den läraren och the advanced jazz interfered med baletten såååå. MEN baletten är jätterolig men jobbig och moderna är så HIMLA roligt! dansar med världens mysigaste underbaraste tjej rachel, ska på henne 18-års-parteeeeey imorgon :) är HUR taggad som helst! hon är så himla söt, hon kommer fram i skolan titt som tätt och bara ger mig en kram och ba åååh julia HIHI. hon är helt galen men i loooove her shes sooo funny! :)

4. Vad händer med den där föreställningen?
Jaaaaa alltså den här föreställningen är alltså en föreställning som The Bangor Ballet har! och de väljer ut vilka som ska vara med och då blev jag utvald att vara understudy till the birthday girl’s friend, alltså understudy meaning typ stand in! HELT sjukt! :) showen hetere New York Concerto och kommer take plaaaace in january någon gång, och det gör jag varje söndag, en eller två timmar, HUR kul som helst! såååååå det är ändå LITE mer dans i alla fall! :)

5. Hur är det med vristen?
ja alltså min vrist har varit helt efterblivet konstig de två senaste veckorna, det har varit liksom crucial pain på en speciell punkt på min ankle och det har som klickat när jag sprungit och ibland har jag känt det ända upp i vaden och i knät.... KUL. så jag pratade med min coach som tog mig till the trainer och sen gick det ett tag och sen blev det inte bättre, här om dagen var jag tvungen att stop in the middle of practice för att jag gräääät för att det gjorde så ont och till slut sa trainern att jag borde gå till en doktor, göra en x-ray för att se vad som var fel och inte springa tills jag visste, jag började gråta för det också, alltså jag vet inte ens varför jag skriver det eller nåt, inte så intressant att veta, eller ännu konstigare VARFÖR jag gjorde det för jag tycker inte ens om att springa. MEN alltså det är så himla mycket familj över hela springlaget och det äääär ändå kul FAST jobbigt. men ja... så jaaa jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det.

6. vågar du bajsa??? eller är det som att bajsa hos någon man inte känner????
alltså jag vet inte om jag borde svara ärligt eller inte på den här frågan MEN hehehe alltså ärligt, jag vågade inteeee göra det i början för det var så himla konstigt hahaha och alltså AAAAAH folk kommer för evigt sluta läsa allt jag skriver om jag fortsätter skriva om bajs så här. men alltså jag kan ju säga att jag känner mig mer hemma nu i alla fall SÅ :)

7. vad är bäst (förutom coldstone ;) och sämst med Brewer?
hmmm tough question. det som är bäst är nog .. eller vänta, alltså med just brewer? jag vet inte riktigt, brewer är inte så stort, men det är mysigt, finns inte så mycket att säga om det direkt. men jag tycker om folket här. alla är så himla mysiga och trevliga, alltså VERKLIGEN. jaaaag kom i alla fall in i allting ganska snabbt, people är outgoing och intresserade och vill veta saker om en och allting. SÅ olikt från sverige verkligen, tycker synd om utbytesstudenter som kommer till sweden för vi är ju SÄMST på att.. vara... alltså helt enkelt vara som amerikanarna. vi ÄR bara. jag ÄLSKAR svenskar men som utbytesstudent tjänar man nog inte så mycket på att komma till sverige skulle jag säga. jag ÄLSKAR att det är så mycket school spirit här också, alla är verkligen engagerade i allting och allt så det är KUL! :) sen något som är sämst... HMMM alltså man åker verkligen BIL överallt, alltså man KAN ju gå, men man har alltid så mycket stuff med sig så det går typ inte att gå hem från träningen om man tror det, och since ingen cyklar här ALLS så måååååste man liksom alltid åka bil. OCH det är sämst, för man blir helt bunden till skjuts överallt, vilket inte alltid JAG tycker känns helt ooook att liksom fråga min värdföräldrar om hela tiden... så det är sämst tror jag. elller jag vet inte.

8. vad har du på dig på dagarna?
jag har på mig mina vanliga kläder bara som jag skulle ha haft hemma i sverigeeeeee tror jag, alla kommenterar hela tiden att de tycker att jag har söta kläder, att jag look adorable, någon random tjej på forever 21 sa att hon liked the edgy style i had, en annan tjej sa att det såg ut som att jag hade stepped out of a seventeen magazine och ja alltså jag sticker ju verkligen ut från mängden på det sättet i alla fall haha. INGEN klär sig som mig, alltså ingen klär sig som vi gör i sverige. folk här som sett bilder på mina kompisar i sverige och så säger att vi klär oss så himla coolt, och att ingen gör det här. men NÄHÄ gööööör det dåååå! vad är problemet!? till exempel så hade jag på mig jeansleggings, vita converse, blå-och-vit-randig långärmad tröja, ljus jeansjacka, svart paljettbasker och en svart adidasväska. och alltså folk ba AAAAAAH hjälp oh my gooood, love your hat och höll på och de tyckte att jag var så the 80’s, men att jag totally could pull it off, cause i was so pretty. ALLTSÅ folk med dåligt självförtroende borde verkligen åka till amerikat, eller folk överhuvudtaget som bara vill ha en liten boost med självförtroende for that matter. för jag skämtar inte, ALLA tycker att man är intressant och ger komplimanger hela tiden. :D

9. har du använt dina långa svarta grej som man kan knäppa över huvudet? xD
jepppp det har jag, det var så himla mysiiiiiigt att ha den, hade den med mina svarta boots och en gammelrosa halsduk, MYSIGT. min värdpappa tom literally freaked out när han fick reda på att jag hade haft på mig den i skolan, han trodde jag skämtade, like for real. han tycker jag har konstiga kläder på mig ganska oftaaaaaa MEN skitsamma.  

10. ska zuzie flytta eller hur blir det?
alltså så här är det. tom och cathy var bara supposed to be välkomstfamilj till zuzie, meeeeeeen alltså det kommer inte riktigt fungera för de att ha två utbytesstudenter hela året, för många olika orsaker så de håller på att leta efter en ny familj åt henne, men det är SVÅRT och jag vet inte om hon vet om det heller att hon kanske kommer behöva flytta om de skulle hitta en familj... men alltså jag gillar henne och kommer typ bli ledsen om hon flyttar MEN om det är for the best så antar jag att det ääääär det, jag vet inte. men jag tycker verkligen om henne och det gör tom och cathy också så det är svårt det där....

11. TRIVS DU I DITT RUM?
JA det göööör jag, gillar dock inte ”täcket” så att sägaaaa. det är som ett konstig filtliknande överkast fast inte filtigt alls och sen ett lakan under... :S inte fluffigt eller någonting... :( :( MEN det är ändå bra, jag har en bra garderob som sakta men säkert börjar bli full, jag har en stor spegel med BRA ljus HEHE en tv och en massa kläder på golvet jämt, eller på skoldagarna precis innan jag springer till bussen så plockar jag upp allt FÖR cathy städar huset och om det ligger grejer på golvet så måste ju hon plocka upp det. orättvist mot henne, eftersom att egentligen borde hon inte ens städa mitt rum, det borde jag, men jag har ingen tid SÅ! :/ men ja jag trivs i mitt rum :)

12. var i usa är du nu?
jag är i Brewer, MAINE ameeeerikat! det ligger längst upp till höger på usa-kartan, on the border to canada och ingår i new england tillsammans med bland annat massachusetts och en massa andra stater. hm vad finns det mer att säga.... typ inget. det är ganska likt sverige egentligen, det är sommar, höst, vinter och vår här, naturen är kind of the same men ja.. jag vet inte. FAST vi har det fortfarande varmt här dock. vi har fortfarande kring 20 grader på dagarna och så SÅÅÅ hehehhehehehheheheh in your face.

13. var du aldrig rädd att du skulle ångra dig när du väl kommit fram? typ att familjen skulle vara jättedålig osv osv
alltså jag vet inte riktigt. jag har inte riktigt fattat att jag är HÄR ääään, jag vet det är sjukt, jag har varit här i 35 dagar nu och fattar det fortfarande inte. TRÖG tjej om NÅNTING :S men alltså sometimes it just hits me att jag pratar engelska hela tiden, att jag hänger med helt nytt folk, bor på ett helt nytt ställe och gör helt nya saker och allting sååå. men om jag var rädd att jag skulle ångra mig när jag kommit fram, jag tror inte det. jag var rädd dock att jag skulle ha jättemycket hemlängtan och hålla på men ja.. alltså jag ska inte sticka under stolen att jag inte hade hemlängtan. för det HADE jag, BRUTALT mycket. det var awful verkligen. jag fattade inte vad jag gjorde här ens, jag fattade inte att jag hade lämnat allt och alla jag älskade så mycket där hemma för det HÄR. jag tyckte inte att jag hade några jag kunde prata med riktigt och att jag aldrig gjorde någonting och jag var sjukt sentimental och känslig hela tiden. det var jättejobbigt på riktigt. kunde inte lyssna på svensk musik utan att börja associera låtar till folk och börja grina och jag struggled med språket så himla mycket, eller alltså det kom som inte naturligt utan jag messed up hela tiden med svenska uttryck och sånt. det var jättejobbigt att prata med mina föräldrar, mina syskon och mina närmaste vänner för jag började gråta så fort jag gjorde det. MEN alltså det gick faktiskt över. trodde inte det, men det gjorde det. och det är jag så himla glad för. inget med saknaden har egentligen förändrats, den är lika stor som förut, det enda som är annorlunda är att jag faktiskt har lyckats skapa ett liv här borta nu också, jag har en familj och ett hem här. jag har en massa kompisar, jag har dansen och springningen, jag har kommit in i rutiner och sånt och jag kan prata med min värdfamilj om saker som är viktigt och som concerns me så det är awesome. och alltså språket. hjälp det gick så himla fort, jag har drömt flera drömmar på engelska REDAN. jag tänker på engelska TROR jag, tills jag kommer på mig själv med att undra om jag gör det eller inte, då gör jag det inteeeee. men alltså engelska uttryck börjar komma före svenska uttryck och jaaa det är ASKUL i alla fall! :)

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Julia! Så underbart att läsa allt detta! Det är ju fantastiskt att du känner dig hemmastad så fort!

Kul att de ropade Sweden...

Hoppas nu bara att din vrist och förkylning blir bättre, inte bra att träna när man är förkyld, det vet du väl?! Hoppas pappa får tag på er på Skypen...

Massor av kramar

2010-09-25 @ 16:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0